Saturday, June 4

penangan tidur yang menciptakan adengan hudoh tyme form 1


sedangkan model yang gah berjalan tanpa cacat cela tu pon ada gak yang jatuh tersimpuh ayu masa fashion show, nie kan pula kita yang hidup memang dok kena gelak ngan kucing masa nak jalan lagi lah beratur mistake nye.. *okey pepatah simpang tiga daripada tajuk..


tipu kan kalau manusia tu cakap tak pernah ada kisah memalukan.. kadang kadang duduk sorang sorang pastu gelak tak tentu pasal.. dok teringat kisah memalukan zaman dahulu kala.. hobi sepanjang zaman aku tu.. :D.. harini dengan penuh bangga aku nak share dengan semua teruna tuff dan dara comel sekalian kisah dongengan masa kecil aku.. * tak de lah kecil mana pon sebenarnye..-.-'


form 1 baru belajar hidup kat hostel.. still ingat lagi class 1 Hazim yang jadi tempat lazim plus wajib rumah ketiga aku.. kenape ketiga..? dah hostel kompem lah jadi rumah kedua after rumah kat kampung tu menduduki first place..

after habis class pagi then petang & malam kompem kena pergi 'prep' that is stand for preparation class ye kanak kanak tinggi.. wohoo.. time tu lah nak set up badan and tangan nak ukur meja.. nak prepaid semula tidur di awal pagi yang terbantut di pertengahan jalan.. tyme tu rasanya clas dah macam bukan class.. habis satu class tidur berjemaah.. macam macam gaya bebas terbentuk.. dah tak sedar dah siapa yang keluar 'bigis' dan sewaktu dengannya.. sungguh mendukacitakan mak ayah yang hantar anak anak dorang ke sekolah berasrama kan..

so berbalik ke kisah dongengan aku tadi.. ada satu malam tu aku tak tahu lah aku kena buatan orang ke hape.. memang start dari aku keluar dari dorm mata aku dah main angkat berat guna yang 100 kilo pemberat tu.. mengantuk tu dah tahap super junior dah aku rasa.. tapi still kaki melangkah ke class tuk mengelakkan nama aku naik kat whiteboard sebagai salah seorang yang femes amous kat hostel..

sampai kat class aku terus duduk and finally ukuran meja pon bermula.. for the whole 3 hours aku tak belajar satu benda pon.. aku dah tak tahu benda yang berlaku kat sekeliling aku.. tak dengar satu suara pon.. yang aku tahu aku nak pulun tidur and tak kisah lah siapa nak mempedajal aku pon lantak kau lah.. the last thing yang aku dengar member aku kejut.. 'tyme prep dah nak habis..' mungkin masa tu aku bangun dengan senyuman penuh melekat kat bibir kot sebab happy akhirnya dapat gak aku jumpa tilam..

aku terus bangun dan terus turun tangga.. berjalan dengan penuh harapan dua tiga tapak lagi dah sampai depan katil.. tapi tu semua hanya harapan aku dalam keadaan mamai je lah.. tetiba aku rasa hidung aku dah tercium kat satu makhluk yang sangat keras hingga buat kepala aku pening, hidung aku pedih sesangat.. tapi mata yang memang tak terbukak dari tadi je yang setia tertutup.. tak kira.! mengantuk tetap mengantuk..!

aku dah rasa ada air yang menitis kat hidung aku.. tapi kaki tetap berjalan.. tangan sebelah pegang hidung sebelah lagi dok tadah air yang keluar dari hidung.. mata aku celik sikit nak tengok apa lah yang dok dari tadi menitis.. nak cakap hujan tak plak.. OMG..! darah kot.. habis penuh satu tapak tangan aku dengan darah.. tak cukup tangan aku bungkus hidung aku dengan tudung.. still walking to the dorm without answering to the strangers that asking me what was happened.. tapi yang penting MEGANTUK STILL TAK HILANG..! gila ke ape budak nie kan.!

sesampai kat dorm buat muka tak de apa apa jer.. mata dah celik akibat silauan lampu yang memang dah jadi musuh utama aku bila bangun tidur.. semua yang ada kat dorm dok pandang pelik dengan mata terbuntang ke atas ibarat  nampak artis nak tumpang tidur bilik dorang.. aku pon tanggal tudung yang dah 90% penuh dengan darah tu pastu ganti dengan tudung yang lain.. keluar dorm dan terus ke washroom.. yang tak tahan baru lah kawan kawan dorm aku tadi bekejaran nak pergi tengok.. macam macam soalan diorang tembak.. tapi satu pon aku tak jawab.. dah lah hidung tak benti berdarah lagi..adeh..

finally hidung aku disumbat dengan kain dan memang basah tilam sebab jenuh nak hentikan darah tu dengan ais.. perkara paling dorang tak bley blah bila dorang tanya aku kenapa hidung aku berdarah aku pon boleh jawab camnie  '' aku pon tak tahu nape... yang aku tahu aku ada langgar sesuatu tapi aku terus berjalan...'' dan aku terus sambung tidur.. sweet kan.. hahaha..

esoknya baru aku pergi investigate tempat kejadian.. hehe.. lawak kot rupa rupanya aku langgar tiang yang gedabak besar tu.. buktinya ada dua tiga titis darah kat situ..sweet sunggoh rasanya..! tyme tyme tu jugak aku rasa nak gelak tapi cover sikit sebab hidung dah macam pelepah kelapa membengkak... so that is one of my stupidest story in my life.. korang apa cer..?.

-TAMMAT-




SSSS : pergi jumpa doktor pon kena gelak.. dia cakap hidung aku tak patah tyme tu tapi luka mang besar lah kat dalam tu.. wow marbeles giler..! sodaapp..:D


No comments: