Sunday, June 12

sekadar rutin

ini bukan rutin tarian tapi ini rutin kehidupan.. tengahari tadi gerak ke Ampang Point.. follow si teruna.. dia nak ke rumah abang sepupu dia.. aku plak jux keluar untuk mengeluarkan peluh langsung beberapa keping duit yang sangat bernilai tatkala poket sudah kekeringan di awal bulan.. ouuch..

lunch di mcD.. malangnya lunch pukul 3.30 petang maka mcValueLunch murah terlepas sudah.. berbekalkan lappy bateri kong kesayangan aku nie kononnya nak lepak mcD je lah sambil update belog tengok movie.. namun harapan tinggal harapan..

''dik..meja mana ada plug ye..?..''- aku
''ermm.. sori lah kak.. kat sini semua meja tak ada plug..'' - adinda mcD

dia nie nak perli aku ke hape.. memang lah orang tak pasang plug pada meja.. aku pandang teruna, teruna pandang aku..

''erm.. tak pe lah..'' - dengan nada hampa..-.-'



aku pon ditinggalkan lah kat situ sementara teruna siapkan keje dia.. so, berusaha nak habiskan penghupdatetan malangnya sangat tak sempat.. so terbengkalai lah entry aku sampai ke malam nie..



teruna dah hilang.. batery lappy dah tak de.. makanan pon dah habis aku sebat.. ape lagi.. time tuk cuci mata lah plak.. duit tak de takpe.. yang penting belek belek baju dengan muka yakin bahawa 'DUIT MASIH BERATUS RATUS DALAM BANK' tapi malas nak cari mesin atm tuk kuarkan duit... norapikah norapikah..

dah habis semua kedai aku lawat.. semua kasut aku dah sarung.. semua baju aku dah belek.. semua teddy aku dah peluk.. kemana lagi lah aku nak bawak diri ku yang malang nie.. sobsob.. tetiba teringat.. BOWLING.!

yup feveret tu.. tengok jam dah dekat pukul 6.. tadi teruna cakap area timing tu dia dah boleh siapkan kerja.. so ape lagi aku pon pegi lah usha usha mana yang patut.. 1 game 6.50.. dua orang men 13 hengget.. kasut lak 2 hengget sepasang.. ceh melambung duit aku.. tak pe jap g claim balik.. hehehe..

first game aku menang.. wohoo.. but malangnya second game teruna menang.. menyampah muka berlagak tak bley blah.. bagi can je tuh.. cait.. tak pe tadi dah janji nanty repeat lagi sekali next week.. langkahku longlai akibat kekalahan..sob..


-TAMMAT-


No comments: