Wednesday, August 1

Terima kasih Maz Shafiah Rahaina..


Namanya seindah budi pekerti..

Even tak pernah bertentang mata..
bersua muka..
tapi norapikah dapat merasakan beliau baik orangnya..


petang tadi aku menerima parcel dari Pos Malaysia..
tengok nama memang tak kenal..
otak dah ligat berfikir..


aku menang cabutan bertuah ke..
tapi tak pernah tulis apa apa form rasanya..
ke orang nie salah tempat hantar..
check semula nama, alamat, poskod..
semua betul..


then buka buka norapikah terkezut beruk..
penuh dengan sijil sijil time sekolah dulu..
dari sijil yang penting sampai la sijil yang tak penting..
beberapa keping gambar..
dan beberapa salinan dokumen penting..
musykil pulak..
dari mana datang sesemua nie..


norapikah pon call la semula si penghantar..
dengan nada terharu bercakap dengan tuan empunya diri..
berterima kasih sangat sangat..
susah payah dia poskan sampai kesini..


bila nak pulangkan bayaran dia menolak..
Ya Allah baiknya hati dia...
sanggup kumpulkan sijil sijil tu..
sanggup susah payah pergi pejabat pos nak poskan parcel..
sanggup keluarkan duit sendiri tuk poskan parcel nie.. 
even dia tak pernah kenal insan dungu bernama norapikah nie..
tapi dia tetap menghulurkan bantuan..


Semoga suatu hari norapikah dapat jumpa dengan dia..
semoga Allah SWT permudahkan segala urusan seharian dia..
semoga ada yang menghulurkan bantuan juga dikala dia susah..
semoga segala galanya dalam hidup dia berjalan dengan lancar..
dan yang paling penting
semoga norapikah dapat jadi seperti dia suatu hari nanti..
amin.. amin.. amin..




terima kasih insan bernama MAZ SHAFIAH RAHAINA..



-TAMMAT-


10 comments:

DayaMohamed said...

baiknya dia. mudah-mudahan hidup dia sentiasa diberkati olehNya. hati dia baik, in sya Allah. :)

♥ Cik Zack ♥ said...

tertinggal ke benda ni sume ? huhu baiknya hati dia...:)

lisa min said...

baiknya dia piqah.. dy keje kt sek ko dulu ke? mana dapat sijil2 ko ni?

piko said...

@daya : kan.. seseparuh orang kalau jumpa mesti fikir dua kali nak tolong ke tak..:')

piko said...

@kak zack : a'ah tertinggal time kat teknik.. sekali ngan sijil behenti skola Tahap taw..:D

piko said...

@lisa : die junior kita la.. jumpa dalam dorm yg ada bilik kecik tu.. tetingal kat teknik

bersama kak Es said...

bila kita baik dgn Allah.. Allah permudahkan urusan kita dengan makhluk.

kalau dia tak nak hanta pun takde sapa tahu kannn..
tapi dah Allah gerakkan hati dia utk Allah :)

piko said...

@kak Es : touching nye ngan ayat akak.. :')

Nymphadora said...

banyak sijil awak ek..contoh plajar cemerlang~

piko said...

@nymphadora : haha.. kalo cemerlang dah dok oberseaa dah amzure weh..:D