Tuesday, July 31

kesian pulak aku tengok dia nie...


Sedar tak sedar...
dah setahun sebulan STOKEIN pergi..
dan itu juga menunjukkan 
setahun lebih jugak rumah aku tak ada kucing peliharaan..
rasa macam baru semalam aku tulis entri tu..
tapi hakikatnya dah setahun berlalu..


....................situasi pagi tadi


bunyi kreekkk pintu bilik dibuka dari luar..
samar samar aku nampak kelibat wanita berpakaian serba putih..
dia  mengunjukkan aku beg plastik..
dek kerana mata yang masih belum aktif menangkap objek sebenar..
yang hanya aku nampak adalah beg plastik yang sedang dihayunkan di depan mata..
lalu tangan diangkat berat..
ku tonyoh tonyoh menggunakan jari telunjuk kepada objek tersebut..
haiihh lembik..



adakah aku bermimpi..?
camne kang tetiba dalam plastik tu ular...
siapakah wanita lengkap berpakaian putih tersebut..?
jeng jeng jeng...


zraapp.. kain selimut aku ditarik..
mak dah bebel bebel.. 
hoi mengelamun apa..
pebenda la yang awok dok pikir nie dik..
nie mak datang bawak hadiah..


mata terbuka luas..
patut la nampak putih je...
mak pakai telekung rupanya.. hehehe
sekali lagi objek dalam plastik ku tonyoh tonyoh..
mak arahkan aku tengok..


mak haihh..
anak kucing rupanya yang mak aku letak dalam tu..
nasib hidup lagi.. hahaha
mak aku dah tersenyum senyum dah..
dia tahu lepas aku kehilangan stokien punya la aku dah berazam tanak pelihara kucing..
tapi tu ayat mulut je.. 
dalam hati punya la teringin nak ada kucing lagi..
betul lah naluri hati seorang mak tak pernah salah..


seekor anak kucing putih keluar dari plastik tu tadi..
comel...
tapi comot sikit sikit..
tengahari tadi dah siap mandikan dan predicure manicure kan die..
korek telinga cuci mata korek celahcelah kuku..
done..! dah bertambah  lagi comel..
menggigil gigil dia aku dan mak kerjakan...


now dia tengah tidut kat sebelah aku..
sedih pulak aku tengok dia terpisah dari mak dia..
dah la kecik lagi..
badan dia panas je..
bila aku cakap kat mak dia demam..
serta merta mak aku gelakkan aku kuat kuat..
biasalah kucing dik oii memang badannya panas..
tu kata mak aku lah..



tapi aku tetap nak cakap..
aku rasa dia demam rindukan adik beradik n mak die..
tido pon terkejut kejut..
kesian pulak aku tengok dia nie..
apa yang patut aku buat..
pulangkan balik atau terus pelihara je...?


norapikah sentap..
macam tak de harapan lagi je nak pelihara kucing..
k lahh..
need time to think...
bui...







-TAMMAT-





4 comments:

faraheartbeat said...

yang dalam gambar tu kucingnye ke piko?

piko said...

xla.. tu gamba curi.. tapi ala ala camtu la die..

DilaMilin said...

hehehe..sweetnye dpt hadiah anak kucing. Kat rumah sy ada byk kucing. Nak?? hehehe. :p

piko said...

kalau dekat rmah kite piko dah p ambik da.. :))