Sunday, July 10

bekalan untuk pengetahuan anak cicit..

apa nie norapikah.. baru 20 dah cerita pasal anak cicit.. entah lah sekarang nie aku asyik dok pening pikir.. sampaikan tulis entry pon serius hangin tak tentu pasal je kan.. macam negara nie aku pulak yang tadbir.. :D


09 JULY 2011

Hari yang mungkin bakal tercatat dalam buku sejarah cucu cucu aku nanti.. ye aku tahu cerita semalam tapi baru harinie nak tulis.. gayaatt betol korang nie.. adeh..


tak minat politik..? nak tekan X..? tekan je lah bukan komputer aku pon.. hehe.. dah dah kembali ke pangkal jalan.. dari minggu lepas aku memikir propa yang berlaku semenjak dua menjak nie.. nak tutup telinga nanti aku jugak yang bising government tak betul.. tapi kang kalau pikir, tergendala plak blog aku nie sebab asyik asyik tulis new entry pastu padam.. tulis lagi then padam... 


aku masih berumur 19 tahun10 bulan.. ada lagi tolak tambah bahagi darab dalam dua tahun kot nak daftar sebagai pengundi.. aku tahu kat Malaysia nie ramai lagi kan anak muda yag tak daftar sebagai pengundi.. ppsstt termasuk teruna aku.. tak sedor ke diri tua.. 

tapi masalah paling gayat, apa yang perlu aku buat after dah daftar sebagai pengundi nanti..? setakat nie no answer.. so, berkisar tentang peristiwa semalam.. dah seminggu aku dengar perkara nie digembar gemburkan dengan kadar yang triple aktif mungkin.. aku tak dek hal.. belah kiri salah aku ketuk.. belah kanan salah aku lepuk.. tapi aku suka mencari apa yang orang tak nampak..


sampai ke harinie aku dok meninjau ninjau kat fb tu tentang perkembangan cerita nie.. cuba cari mana yang salah pada perhimpunan tu.. entah lah.. sebagai seorang yang still waras mungkin tak ada kot.. haaa.. nak marah letteww.. rilek rilek.. tu hak aku nak pikir apa...

then tadi aku jengjalan kat satu page nie.. i've found a lot of pitcha that really touched my heart.. walaupun aku tak tahu apa yang berlaku pada mereka.. so aku paparkan beberapa ya..

this one aku paling taching baca komen kat fb 

''I came in peace 'armed' with a bottle of water and a stalk of flowers; I went back home drenched, possibly with irritant chemicals and teary, induced by the gas. Shaken maybe, but the resolve remains strong. Thank you auntie for inspiring us! God bless''


this one...




and this one.... (Al - Fatihah buat pak cik kat atas nie )


aku pon tak tahu kenapa.. apakah.. siapakah.. mengapakah.. dan kah.. kah.. kah.. yang seterusnya yang berlaku.. but for me it's easy.. 


''POKOK TIDAK BERGOYANG SENDIRI KALAU ANGIN TAK TIUP''


tapi pokok leyh bergoyang kan kalau ada beruk,kera, tupai dan sebagainye yang goyangkan dalam kadar tak ketentuan hala suka mengacau kedamaian orang.. haha..

-TAMMAT-

No comments: