Wednesday, March 2

Oh ketupat.! Oh ketupat.! Kuah Kacang Ketupat.!

Salam dan selamat tiap tiap hari sume..

me, cik budak semak bagai nak cerita pengalaman fersttt tyymmeee aku masak kuah kacang yang tumpah ke nasi himpit berseorangan.. datx mean before this aku penah la jugak masak.. tapi ditemani bidadari bidadari kat rumah tu la yang tukang mix kan bahan and plus kan rasa rasa yang sedap.. so dengan rasa keinginan yang tinggi dan jugak keizinan monetary aku pon mengayuhkan kakiku untuk menjejakkan diri aku di segi..*pasar borong dekat rumah..

okey kita tengok pitcha je la erk.. step step and bahan bahan yang nak digunakan.. and tak lupa macam mana rupa kuah kacang and nasi himpit yang aku buat..
pandang pandang jeling jeling..

bawang putih dan merah secukup pedih

kacang tanah secukup hangus

serai secukup rumpun

cili secukup merah.

zaman moden. yang cair tak de.

asam chawooo..

belacan.

ade lagy sebenarnyer bahan bahan secret.*sebenarnyer malas nak upload..
okey tu untuk bahan.. kalau ikut resepi bidadari aku kat rumah.. before masak da mix kan bahan bahan yang dikisar tu nanty sume.. and then tumiskan.. bila cili da masak masukkan kacang..  and masukkan santan.. bahan secret.. cett poyo jerkk.. garam gula.. and then masakkan sampai masak la..
hehehehe..

jeng..!.jeng..!.jeng..!

nie kuah yang dah siap dimasak.. abes satu dapur aku comot. hehe

nie beli jer.. nak buat yang cam bidadari saya tak pandai lah..

rasanya if nak mam tak payah ajar da kan.. have a nice meal sume..=)

sapu sikit semak semak : korang nak tahu tak.. i need bout 5 hours to prepare all of this by myself.. memang memenatkan.. and now aku tahu macam mana kepenatan bidadari kat rumah tu prepare kan makanan tuk kami semua masakan.. fuhhh..!




No comments: