Wednesday, March 9

BosanBlog..BlogBosan..BosanBlog..

Salam and selamat tiap-tiap hari sume...
so....
tulus dari hati yang suci..
 budak semak norapikah nak bukak cerita pasal berbelogging..
ahh.! eja pon dah macam tak penah skolah dah..


okey.. 
Blog yer.! 
B.L.O.G.! 
Belog.!
ataupun....
Block!

semak betol lah...
honestyl.. aku pon tak tahu apa sebenarnyer 'function' orang ade blog..
kadang kadang aku terpikir..
termasuk lah untuk diri aku sendiri..
perlu ke aku alami..
aku tulis..
aku baca..
and then aku yang menyampah tengok semula..
semak kan..

pernah tak korang ada perasaan macam aku nie.?

*aku tulis entry dengan penuh kekhusyukan.. menghabiskan masa yang agak lama untuk pastikan blog aku menarik untuk dibaca dan orang tertarik untuk baca..(sama lah tuh)..pastu siap tulis semak semak.. masuk gambar sume and lastly aku pon publish lah.. 

*next day aku pon bukak la semula blog untuk entry yang baru.. dengan harapan *berangan masa nak tulis password (agak agak bertambah tak followers aku.? agak agak ade tak orang  nak komen kat entry aku semalam.? agak agak ade tak blog yang berjaya di stalker oleh aku harini.? dan macam macam agak agak lah lagi..).. pernah tak.? tak semak plak kan otak nak pikir menda macam tu.. adehh.. pelik pelik.. kadang kadang jahat aku merayap gak dalam otak.. pegi tengok entry blog orang pastu gelak.. sambil angkuh berkata kata..''ape da.. entry punya banyak.. tapi satu pon tak de komen..'' ( gelak jahat ).. tak payah nak perasan lah norapikah.. blog kau pon same lah...!!!

*nie plak kes bila aku dah jadi bosan.. seminggu aku active berblog pastu berbulan plak aku private kan blog aku.. aku memang tabik kat orang yang tak pernah kenal penat dan jemu tuk terus menulis entry dalam blog korang.. sampai sekali tu ade member lelaki aku try nak berblog..
aku pon cakap.. ''aku rasa kau akan bertahan dalam masa tiga hari jer berblog.. aku boleh kompemkan lepas tiga hari kau tak bukak dah..kompem!'' 

*finally.. apa yang aku cakap tu betol.. and jawapan yang aku terima amatlah memberangsangkan.. 
''piko. kau cakap tiga hari.. tapi aku tak sampai dua hari pon dah tak pernah bukak dah.'' nampak tak kesemakan kepelbagaiannyer.? mungkin tak sume orang setuju dengan pendapat aku.. sebab dorang ni sangat addict ngan blog.. ramai followers and dapat banyak komen.. ( tak sedar diri pemalas ).

*ntah lah.. kadang kadang aku suka tengok orang buat blog.. tulis segala diari diari kehidupan dorang.. tapi aku nak tulis ape.. nak citer pasal mak ayah.. mak ayah jauh.. pasal boyfie.. nanti orang cakap menggatal terlebih plak..and tak pasal pasal dapat ayat free setepek atas batang hidung.."cerita macam dah jadi laki kau jer kan..''.erm pape je lah..Tuhan ciptakan aku dua belah tapak tangan jer.. maksudnya aku boleh tutup dua mulut je lah.. yang lain tu tetap cakap semak jugak kan..then if nak cakap pasal abang akak aku.. duduk bukan serumah..jauh jauh belake.. adeh.. pasal kawan lagi lah.. ramai ke kawan yang aku ade.? . blog.. blog..mahu tapi malu aku dibuatnyer...

*finally. nie la aku.. still lagi menulis entry even tak tahu ape function sebenar aku berblog.. still lagy menyemak dalam dunia blog nie.. and menstalker orang orang yang sangat lucky.. aku dah mula buat tak heran dengan apa yang aku nak tulis.. aku tak penah ambil tahu pasal followers aku.. pasal komen komen aku.. lagipun aku buka xpert mana pon nak setting blog nie.. main taram keparam je lah..aku pon tak tahu orang tahu ke tak aku stalker orang and orang stalker aku.. korang nak baca, baca je lah.. jangan risau aku budussh pasal BLOG okey.. (jujur)

*so harap korang ( ramai ke.??).. tuka tuka.. so harap kau and orang tak rasa semak dengan kehadiran aku kat dunia blog nie.. aku norapikah berjanji akan berusaha supaya tidak terlalu menyemak di samping tersemak. Done.!


sapu sikit semak semak : ape yang aku nak cuba sampaikan nie sebenarnyer.. panjang merapu nak mampuuss..! lantak lah.. jari aku ade sepuloh.. baik gunakan sebaik mungkin selagi rasa kenikmatan.. yeahh!. dah lah. tak larat dah nak tulis..kompem dari hati budak semak pereva.=)

No comments: