Sunday, May 29

misi membunuh diri part 1..



ha.. jangan dok terjengil biji mata.. yang mulut terlopong tuh sila kepit kepitt sikit.. pergi ambil spect mata.. bawak cekediss bebanyak.. beli air gas 5 botol.. meh dengar mak cik norapikah cerita tentang pengalaman misi membunuh diri beberapa minggu lepas..

woohh.. apa yang membunuh nye cik piko oit..?. babe.. zaman skang nie ibarat dah membunuh diri dah jalan sorang sorang kat bandar kolompo nie.. even memang lah kita tak tahu kan ajal kita sampai bila.. tapi kadang kadang ada je lah makhluk yang suka menamatkan riwayat orang dulu dari jangkaan yang ditetapkan.. erm.. makhluk.. makhluk..

26 may 2011.. banyak malang woh nasib aku.. start dari aku turun teksi mak cik diah.. *mak cik teksi kolej aku.. lalu lintas depan lrt pandan jaya agak sibuk.. berpusu pusu semua nak cepat.. ada yang tak pandai guna hon.. dok hon sana sini.. ada yang tak pandai tengok traffic light merah pon tetap nak lalu.. lampu pejalan kaki hijau.. aku pon mula melangkah menyeberangi jalan.. tengah syok syok jadi model tengah jalan dengan penonton dikiri kanan didepan belakang aku.... tetibe...

'zasssss.....'

woii.. gila ker.. marathon tengah tengah jalan.. dah lah tak pakai baju... nasib aku agak berisi kalau tak dengan aku aku sekali terbang..! ngomelan dalam hati bersertakan keriut keriut kening ziana zain..

' dik..! tarik baju dia dik...! tarikk..!!!!..baling dik..! baling...!!!'

dah brader brader tuff nie pehal plak buat larian marathon berjemaah.. sambil jerit jerit kat aku lak tu.. 

'dia peragut dik..!.. baling dia..!!..sepak dia dik...!!

lah.. dah jauh baru nak jerit.. kalau dekat tadi aku dah bukak silat pencegahan penakutan aku.. ape daa brader nie..  dengan perasaan yang sangat kecewa akibat tak dapat menjadi ahli rakan Corp aku pon memandang je lah dari jauh kelibat peragut marathon separuh bogel tu.. yang brader brader tuff nie dah macam ahli kongsi gelap dalam filem KL gangster tu je dah mengejar dia.. nak gelak pon ye jugak aku dengan gelagat dorang.. adehh..

'ppppppoooooooonnn..!!..'


terhenti lamunan aku.. cehh.. dah kau kenapa plak norapikah mengelamun tengah tengah jalan.. baru aku perasan yang fashion show aku tadi terhenti kat tengah tengah pentas.. malangnya pentas aku cuma line kuning jarang jarang bertatahkan tar sahaja.. malu gila kot kena hon kat tengah tengah jalan raya tu.. adeh.. apa lah nasib kau lepas nie erk peragut.. dah lah brader brader tuff tu belaka bawak bekal kayu besar kepala aku.. amat menakutkan..TAMMAT


cuba korang bayangkan : macam mana kalau peragut tu tarik aku dan jadikan aku tebusan kat tengah tengah jalan raya tu.. woo.. basah kot seluar aku akibat ketakutan... maka jika anda terjumpa dengan ahli marathon yang berperangai pelik sila lari sama sama  ..! misi membunuh diri pertama selesai.. berjumpa di next episode..
cerita pasal lari ketakutan akibat brader si penyimbah asid.. nantikan..!..*bajet sungguh


No comments: