Wednesday, May 11

6 - HHTA - Someone who fascinates me and why.

bercakap tentang fascinate-fascinating- or apa apa je lah yang sama maksud dengannya mungkin aku lebih suka cakap menjurus ke arah perempuan lah kot.. siapa yang senantiasa mempesonakan aku..? nak tahu tak..? korang perasan tak apa yang aku nampak kat dia..? korang setuju tak..? semestinya ada yang disagreed dengan pendapat aku.. tapi.. dah soalan tu tuju kat aku.. sukehatilah aku nak jawab apa pun..:D

tapi even aku tulis kat atas tu suku kata yang menunjukkan seperti seorang dara, but honestly aku nak cakap pasal beberapa golongan dara okey.. so, jom dengar aku membebel sekejap..*dara merujuk kepada wanita yerk adik adik tinggi..:)


dara alim. yup..! for those yang sangat istiqamah menjaga aurat mereka diluar sana saya salute dengan anda anda semua..! kenapa..? sebagai seorang dara ini lah salah satu cabaran paling besar dalam hidup kita.. bukan senang nak istiqamah menutup aurat.. kena ada keyakinan, iman yang kuat, dan yang paling penting hati yang bersih.. aku pon manusia biasa yang nakkan kesempurnaan.. nak mencuba jadi insan yang terbaik.. mungkin masanya belum lagi tiba.. * tak sepatutnya cakap macam tu kan.. perkara tu wajib bagi kita.. tak pe lah.. mencuba is better than asyik mencerca.. so for those yang sudah mencapai tahap nie.. teruskan.. anda cantik.. anda indah dilihat.. jangan kotorkan kesucian tu.. andalah wakil dan contoh kepada kami..!..:D




dara manis. mereka cantik.. mereka berharta. mereka punya segalanya. walaupun seseparuh mereka ada jugak yang tidak sepenuhnya memenuhi tuntutan agama, tapi mereka tak bongkak.. tidak sombong berkawan.. tidak pernah lupa menghadiahkan senyuman pada orang orang yang suka memerhati keindahan ciptaan pada diri mereka seperti dara pendek iaitu aku.. bukan berniat lesss ye disini.. dan yang paling penting.. mereka dara bandar yang tahu menjaga akhlak diri dan pergaulan.. lebih elok sikapnya daripada dara kampung yang dihantar ke kelas kelas agama, mengaji dan sebagainya setiap hari tapi pakaian MasyaAllah.. kadang kadang pemakaian mereka jugak lebih terjaga.. ya anda anda juga mempesonakan saya..!


dara sepi. yup mereka golongan ketiga.. mereka ada cerita menarik.. mereka berperangai pelik.. perlukan perhatian lebih.. sangat suka mencapub juga mungkin.. senang cerita problem terlampau banyak.. kadang kadang aku tak tahu macam mana latar belakang hidup dara dara camni.. mungkin masalah dari aspek ibu ayah.. aspek adik beradik.. aspek jiran tetangga (*erk..! ada kena mengena ke..).. mungkin jugak aspek boyfie/laki.. yeah.. aku pon tak tahu jawapannya.. tapi anda anda jugak dapat mempesonakan saya dengan sikap sikap pelik anda.. banyak beri pengajaran kat aku.. ajar aku macam mana nak handle hidup.. nak solve problem yang berlambak.. dan yang paling penting anda anda buat aku rasa funny giler dengan perangai korang.. tenxs a lot.! u made it dara..!




dara kuat. kadang kadang aku kesian.. jadi bahan amukan.. jadi tempat untuk sepak terajang.. jadi bahan untuk dilampiaskan nafsu binatang.. oh.. gayat..!.anda anda sangat memberikan kekuatan kat aku.. anda mampu teruskan hidup sehingga ke liang lahad.. anda mampu berdiri untuk mempertahankan kewanitaan.. anda mampu mengandungkan anak anak hasil dari si jahanam durjana selama sembilan bulan.. yup..! korang tunjukkan kat aku bahawa wanita tak lemah..! aku harus hidup berbekalkan azam anda semua.. kalau anda mampu.. aku yang tak ada cubaan seperti kamu semua jugak mesti lebih mampu.! your life is totally fascinating and inspiring me to continue my life even though there are a lot of problems waiting for me in the future.




dara lebat. kau hebat.. kau buat orang terpukau dengan kau.. even kau tak macam kami kami semua pun tapi kau tetap dapat pengiktirafan.. sedarlah kau kau sekalian.. aku tulis bukan sebab aku 'terpesona' sangat dengan kau.. aku pandang kau hanya untuk jelikan.. (* walaupun aku cuba tahan ).. hidup lah kau.. hiduplah kat dunia lain.. aku hanya mendoakan.. tolonglah blah si pondan..!










'' wanita yang tidak sempurna tidak semestinya tidak boleh menggoncang dunia...''

No comments: