Sunday, October 23

keadaan mak buat aku risau..

tak tahu nak cakap apa.. sekarang dah makin kerap.. setiap petang mak berkeadaan macam tu.. aku.... entah lah.. risau, takut, bimbang sesangat... sampai tak terkata akhirnya...


tapi itulah keadaan seorang emak yang rajin dan gigih.. tak endahkan kerisauan seorang anak yang hanya dipendam dilubuk hati.. nak dikatakan tidak, tapi hati mahu.. teringin sangat sangat merasai perkara itu.. alangkah indahnya...


sebenarnya.....


entry nie tak ada kena mengena dengan masalah mak.. tapi aku.. tiap petang dan tiap hari aku makan terlebih muatan.. ye lah semua adik beradik perempuan aku berbadan sasa.. aku je yang cekeding.. takut gak dapat generasi turun temurun tu.. tapi tak pe.. mak masak harus lah makan kan.. lagipon bukan selalu dapat cengini.. time cecuti je..


dulu mak buah bubur biji nangka, then bubur kacang, semalam mee rojak, harini mak masak bubur pisang pulak.. bertuahnya badan... rezeki rezeki.. hehe..

jom share sikit tadi tengah mak sesibuk prepare bahan aku sibuk jugak, tapi sibuk tangkap gambar je lah...


pisang yang siap dipotong..

kelapa parut.. nie paling aku tak pandai nak memarut nak memerah.. 

pisang yang dah dicampur dengan santan and gula kabung+putih


nie dah tinggal sebijik aku melantak tadi.. sedap betol lah..



tapi harinie mak buat tak letak sagu..  if ada sagu lagi mantopp.. skang dah kenyang so apa lagi.. hello hello member.. got to round round kampung kejap.. hehe.. k bye readers.



-TAMMAT-





4 comments:

Unknown said...

tersedawa aku tgk pisang

piko said...

haha.. alahan ke ye pon pok jiji oit...

MD said...

Deme gune pisang mende weh?
memang lame sungguh tak makan pengat pisang nih.......

piko said...

kame gune pisang kelat je.. name lain tak tahu.. hehehe..:D