Wednesday, September 14

semuanya kerana 13 September...

apakah..? mengapakah..? bagaimana..? hidup lagi rupanya norapikah nie ek.. ingatkan dah menghilang.. hahaha.. hye guys.. dah lama tak berjumpa.. i kan PM.. perempuan mengandungi lemak maybe yang sememangnya bizi tatkala hujung tahun mendatang..


namun tidak langsung dilupakan kepada blog yang senantiasa semak dengan ucapan makian mahupun kata alu aluan kepada pengunjung dan seisi makhluk di dunia ini sekalian.. tetiba ayat pon dah nak skematik dramatic pehal kau norapikah.. nie semua 13 Sept punya pasal.. grrr..!


okay entry nie sangat mendalam serta makan hati.. kalau ada hingus menitis tanpa disedari lalu jatuh ke keyboard korang jangan marah ye.. 


beberapa hari yang lepas norapikah dah 20 tahun... diulangi 20 tahun... datx mean aku dah bukan dara lagi..! giloss.. maksudnya aku dah bukan kanak kanak berusia belasan tahun lagi dah.. aku dah berada di peringkat dewasa.. so aku kena berfikiran lebih matang.. berperangai lebih elok.. berfikiran lebih terbuka dan sempit mengikut kesesuaian cuaca.. solat mesti dijaga.. kahwin mesti cepat dan dapat anak deras deras.. last sekali sememangnya unacceptable..-.-'


yup betol norapikah dilahirkan pada tanggal 13 September 1991.. maka dengan tiupan angin kencang bidadari dengan senafas helaan aku pon lahirlah ke dunia fana nie.. melihat dunie.. mengenal mana satu anjing dan kucing.. jahat dan buruk.. langit dan bumi.. seks dan nafsu.. kubur dan tab mandi.. carut dan puji.. lulus dan fail.. laki dan perempuan.. lemang dan nasi himpit.. tidur dan bangun serta blog dan pesbuk..


Syukur Ya Allah.. 20 tahun aku menumpang kat dunia Mu ini.. even nama menumpang kekadang aku leka, alpa, sengaja, melupakan kat mana aku berdiri.. insan lemah yang lagi longlai lagi kejam, taksubkan duniawi, akhirat ibarat lenyap tak pernah wujud.. itulah dia insan ini.. maksiat ibarat makan nasi.. aurat ibarat mandi pagi.. solat kadang ada kadang pergi.. hina betol diri nie.. 


13 September 2011.. moga aku dapat yang aku ingini.. bukan je hadiah yang gabak gabak.. mahal mahal.. tapi sebentuk anugerah dari Allah S.W.T... mungkin bukan hari ini.. tapi aku akan tetap menanti..


so muhasabah diri dah habes.. kejap lagi aku nak post pasal raya dan bufday party yang syok sendiri.. tak pe lah.. hari nie nak jadi gila entry.. jangan marah dan jumpa lagi.. terima kasih sudi senyum kat sini..

bui..;D



exposure terlebih jap...



-TAMMAT-




2 comments:

| CIKZEK | said...

Happy bday sygku norapikah :))

piko said...

mekasih k.z..;))