Tuesday, August 7

puas hati tapi cuak...




semalam semalam dulu kan kan...


norapikah dengan geng mak mak iaitu (mak dan mak saudara)ke pasaraya berdekatan mencari bahan bahan kuih raya dan beberapa perkakasan lain..


then ternampak salah satu 'benda' yang paling perempuan takut atau suka.. PENIMBANG.. ada ke orang takut? entahlah.. then apa lagi beratur mengikut ketinggian.. start dengan norapikah dan yang last sekali mak sebab mak paling tinggi antara kami bertiga.. 


pandang kiri pandang kanan.. line clear.. TAPPP! eh camtu ke bunyi penimbang.. dengan jayanya norapikah berjaya menambah berat badan kepada 44Kg.. ohh yeahh.. naik dua kilo selama kira kira tiga bulan duduk dirumah.. puas hati guaa!


tapi... tapi.. tapi... sampai ke hari nie otak sibuk memikirkan sesuatu... barang yang dimaksudkan adalah my baju raya yang ditempah tiga bulan sebelum pulang ke rumah.. agak agak korang ada effect tak? tempat lain tak jadi masalah tetapi yang memeningkan norapikah part dari pinggang ke bawah.. sila jangan imagine beberia ye.. kang ada pulak pakai baju kurung dengan berkainkan kain batik.. =.=''


dan bermula dari saat ini.. mula berdoa agar my tummy tak mengkhianati tuan empunya diri.. geng mak mak semua turun berat badan.. norapikah je yang naik seseorang diri.. takpe lah.. next entry kita bincangkan lagi..




sapusikitsemaksemak : bizi buat kuih raya orang tempah.. next entry baru tepek gambar kuih raya.. tapi kan.. itupun kalau rajin.. adioss abigooss.. :D




-TAMMAT-



5 comments:

DayaMohamed said...

best gila berat naik, daya ni susah nak naik. sedih. :(

DayaMohamed said...

nak num 2 plis. paling simple, tapi tersirat seribu makna. :)

piko said...

@daya : dah 3 tahun berat area 40-42 tak naik naik.. nie la first time jejak 44 daya.. keep fighting..:D

IamNAZA said...

kalau aku..aku takut nengok benda alah ni~

piko said...

@nymphadora : jangan ler begitu... kena yakin k.!