Friday, December 16

ikutlah kau nak kata apa..






MUKA KAU MACAM ZOMBI!
aku tahu aku jalan macam lutut letak kat siku.. muka dah macam datang bulan 365 hari.. macam aku anak tan sri banyak keje kat company bapak sendiri.. korang tengok pon dah rasa macam nak bagi.. cakap..cakap lagi.. ah! peduli apa aku.. yang penting dalam sehari adalah jugak sekali aku praktik senyum depan cermin.. see sikit pon aku tak cuit manusia kan.. tapi tetap tak puas hati..


BAJU KAU DARI KEPALA SAMPAI KAKI SEMUA TAK MATCHING!
ada jugak orang yang pernah hiraukan aku rupanya.. pelik sempat lagi.. aku pakai jeans eh ranggi kau harini tapi tak matching lah bla bla bla.. aku pakai ladylook eh tak sesuai lah kau pakai baju besar macam nie.. lagipon macam corak tak cantik lah baju nie... weyy nandee.. ingat aku hidup kat dunia nak jadi perhiasan tuk kau ke.. sikit pon tak suruh jahitkan baju,sarungkan kat badan aku then habis pakai korang basuhkan.. see tak cuit pon lagi.. tapi tetap tak puas hati..


EH KAU! HARI HARI KAU MAKAN TAHI EH!
serius memang ada jenis macam ni.. aku tak tahu lah dia nie ada binti/bin ke tak.. yang aku tahu golongan macam dia nie maybe kurang kasih sayang.. ke sebab kau syok kat orang tu then orang tu tak layan? serius kan soalan tu.. tapi tu aku tak ambik port sebab apa yang aku nak tahu pasal kau suka suka hati nak maki orang eh.. aku tengok muka kau takdelah hensem macam beruk pon.. sikit je lah kalau macho pon.. tu pon dari angsa jiran sebelah rumah aku.. aku tak pernah pon cuit kau jugak.. tapi tetap tak puas hati..


EH, KAU BUAT ITU,INI,DAN SEBAGAINYA!
otak lembap,kurang bijak, kera sumbang, katak bawah tempurung tak pe.. asalkan tak jadi manusia macam tertera di atas.. mari dengar.. aku lahir memang untuk hidup di atas kehendak kau, aku hidup memang dijadikan tuk jadi hamba kepada kau, aku hidup memang banyak dosa sebab tiap minit sebut nama kau.. semua perkara di atas mungkin di pandang rendah oleh orang.. tapi specialnya.. hati kental kita yang punya.. kata kental juga khas dicipta untuk kita.. yang paling penting kita ada Allah yang berkuasa.. see tak perlu cuit mereka dah terkinja kinja.. tapi tu lah mereka tetap tak puas hati..


KAU NIE TAK TAHU NAK BERKAWAN KE!
ke sana sini sorang sorang.. lebih dari kera sumbang dah.. datang sorang,duduk sorang,makan sorang, sampai balik pon sorang.. minah nie memang tak tahu berkawan agaknya.. let me tell you this.. lagi keji kalau ada sepuluh orang kawan tapi sorang pon tak pernah tegur kau tak solat, kalau ada sepuluh orang kawan tapi sepuluh jugak yang datang mencemuh sesama sendiri kat si kera sumbang nie.. ada sepuluh orang kawan tapi si kera sumbang jugak tempat kau luah isi hati,pinjam money,ajak lepak bila kawan sendiri buat tak peduli.. kan dah cakap.. kera sumbang sikit pon tak mencuit.. so jangan nak sakit hati..


KAU NIE MENANGIS MENANGIS! TAK DE BENDA LAIN KE DAH NAK BUAT!
memang dah tak ada benda lain.. paling keji aku tulis entry macam nie lah nak luahkan suara hati sendiri.. kau apa tahu.. maki,caci,perli.. semua kau highest lagi tertinggi.. ye muka aku tak cantik, hidung kembang, gigi menguning, mata kecik besar, dahi bumi... tapi sekurang kurangnya Tuhan kasi aku sedar tak hidup semua nak free.. free body - free hair - free sin = free hell.. padahal sikit pon tak terpandang,inikan pulak tercuit.. tapi tak puas hati tetap ada dalam diri kau kan..





sudahlah.. tak berbaloi tulis pepanjang.. nanti lagi buat ramai terasa hati.. aku tulis macam ada experince sendiri je.. tapi sebenarnya tak pon.. kadang kadang kita cuba nak memahami kepedihan hati seseorang.. mereka bercerita dan menangis membuatkan kita dapat muhasabah diri sendiri.. try replace yourself with them and feel the way they suffered.. korang mampu.? aku pilih untuk cakap tidak..




-TAMMAT-





No comments: